De nieuwbouw biedt bij uitstek de mogelijkheid om na te denken over welke onderwijsconcepten we de komende jaren aanbieden. Er is een nieuwe onderwijsvisie ontwikkeld . Deze visie gaat richting geven aan de vorm en inhoud van het nieuwe schoolgebouw. We spreken hierbij over hybride onderwijs en daar zien wij kansen om het onderwijs te vernieuwen.
Bij DC is iedereen welkom op ieder moment.
Studenten zijn altijd welkom en kunnen gedurende het hele studiejaar instromen, ongeacht achtergrond of vooropleiding. Samen met de student zorgen we ervoor dat ze zo snel mogelijk op de juiste plek zitten en gaan we op zoek naar een passende leerroute.
DC biedt een uitdagende leeromgeving met flexibel onderwijs en ruimte voor verschillende manieren van leren.
Iedere student heeft een eigen leerroute, gebaseerd op eigen niveau en tempo. Studenten verleiden we om zichzelf uit te dagen in inspirerende, innovatieve en hybride leeromgevingen met realistische opdrachten en inhoud.
DC is een partner in de regio door school en beroepspraktijk te combineren. We versterken de regio door het ontwikkelen van mensen en hun talenten.
DC is de natuurlijke partner in de regio als het gaat om leren, ontwikkelen en opleiden. We werken nauw samen met de regionale overheid, het bedrijfsleven, het mkb en zorg- en onderwijsinstellingen. Vraagstukken en uitdagingen in de regio vormen het uitgangspunt van ons onderwijs, dat wordt vorm gegeven in samenspraak met het werkveld. Gezamenlijk zorgen we voor een optimale leer-, werk-, en leefomgeving zodat mensen zich een leven lang kunnen ontwikkelen.
DC biedt meer dan een diploma door de student een verantwoordelijkheid te laten nemen voor de eigen leerroute. De docent heeft een coachende rol.
Bij ons ontvangen studenten meer dan een diploma; ze groeien als persoon, ze verleggen grenzen en ze leren zichzelf kennen. Samen met de student kijken we waar ze goed in zijn en waar ze energie van krijgen om zo de eigen leerroute vorm te geven. De docent/coach heeft aandacht voor talent en mogelijkheden en helpt de student met de benodigde kennis en vaardigheden.
De onderwijsvisie beschrijft waar wij als Drenthe College naartoe willen met ons onderwijs. Wat zijn onze ambities en hoe zien we de toekomst voor ons? Deze visie is uitgewerkt in doelen, opgedeeld in vier periodes van twee jaar tot en met 2031. Het opstellen van de visie is gebeurd in samenspraak met studenten, docenten, het werkveld en inhoudelijk deskundigen.